(2/(3x+9))+(x/(x^2-9))-(1/(2x-6))

1kommentarer

Efter min första dag höll jag huvudet högt, det här skulle bli lätt! dagens uppgifter var bara några simpla ekvationer som ville faktoriseras. Ner jag satte mig på stolen tog pennan i handen och godtroget började bläddra i häftet. Så lätt.. så lätt
Men helt plötsligt som från ingenstans fastnade jag, vad var detta! jag ska ju kunna det här! det här är ju lätt!!!
Men icke gång efter gång bläddrade jag tillbaka till facit, bet ihop med tänderna och greppade suddet, fel igen!
Kan det vara så att jag tagit mig vatten överhuvudet? kan det vara så att denna kurs ska ha en svårighetsgrad jag inte klarar av? eller kan det förhoppningsvis vara så att just idag har man en sådan dag då logiken inte tycks fungera? Har man kanske hamnat i matematik koma efter en veckas konstant räknade 7eleven? Eller har jag tappat förmågan, har min superkraft lämnat mig, kommer jag måste överge världen, tål jag inte kryptonit?

Men jag tänker inte ge upp! jag tänker ta en varm dusch, se en bra film, lägga brillorna på näsan och börja läsa! inget övervinner mig, än är inte världen förlorad!

1 kommentarer

Sarah

21 Jan 2011 23:01

Jag är inte orolig ett dugg att du inte ska klara av matematiken! Du behöver bara värma upp dina hjänceller efter Itella ;)

Kommentera

Publiceras ej