Resa

0kommentarer

Som nybliven student och arbetslös har jag bestämt mig för att resa, vart? ja vet inte riktigt... Nu när jag har det alla människor söker, fritid! ska jag passa på att hälsa på mina utspridda vänner, vissa bor i ö-vik andra i södertälje och min nära vän solen bor i grekland. Så just nu söker jag för fullt efter de billigaste resorna. Det är i det här skedet man upptäcker vad mycket man kan göra av sitt liv, jag kan åka vart jag vill, bli vad jag vill, vara med vem jag vill... Känns härligt att inte ha några gränser, bara min osäkerhet hindrar mig från att leva ut mitt liv till fullo. Men vad än spindelnätet i min plånbok betyder ska jag resa, trots att det vore mest klokt att spara de värdefulla papperen man känat ihop genom att arbetet inom älderdomsomsorgen. Så känner jag att jag vill leva ut, jag tror verkligen på att man bara lever än gång och då anser jag att amn ska göra vad man vill, när man vill... Alltså vara impulsiv. Allt blir så mkt roligare då!

Kommentera

Publiceras ej